Re: [NETVAERK] Kubuntu.dk

Pascal dHermilly wrote:

> Det er en god idé at lave et lille forum, men samtidigt skal vi også indse
> at danmark er et lille land og vi bør kun i forummet beskæftige os med
> ting som er et problem for danskere, jeg synes f.eks. jeg har problemer
> med mit charset og derved med at læse æøå i emails fra windows brugere. I
> andre tilfælde bør vi henvise til de store fora på engelsk hvor det vil
> være meget lettere at finde noget nyttigt.

Det kan man ikke styre, og jeg tror heller ikke man skal prøve. Det har sine
fordele at skrive inden for et relativt lille geografisk og sprogligt
område, også selvom det er noget som man sådan set godt kunne gøre det i et
engelsksproget forum. Det er f.eks. lettere at lære hinanden at kende når
alle danskere, og man ikke er så mange.

Når jeg foreslog at koble til ubuntulinux.dk, var det for at få lidt mere
volume bag en mailingliste/forum, og fordi mange af tingene er fælles. (Når
jeg installerer kubuntu så installerer jeg først ubuntu - og så
kubuntu-desktop: årsag ellers kunne jeg ikke få print til at virke.) Derfor
foreslår jeg til en start at ubuntulinux.dk redirecter til
kubundu.dk-forum. Når der så dukker nogle op der gerne vil gøre noget ved
ubuntu - ja, så er der frit slag for at forke i det omfang man synes det er
relevant.

Flemming