403 error

Jeg håber en eller anden kan give mig nogle ideer til at komme ud af dette
problem:

Min apache2 rewrite sætning til min zope (som i præcis samme udgave
tidligere har virket uden problemer) laver stædigt 403 fejl.

Hvis jeg udkommaterer rewrite-reglen kan en browser godt læse html-filer
fra DocumentRoot. Jeg kan også browse direkte til zope:
http://globalfordring.dk:8083/portaler/globalfordring.

Men når jeg rewrite denne url til globalfordring.dk, får jeg:
You don't have permission to access / on this server.

Fra sites-available/zope:

NameVirtualHost 213.173.259.117
<VirtualHost 213.173.259.117>
 DocumentRoot /var/www/virtual/globalfordring.dk
 ServerName globalfordring.dk
 ServerSignature On
 CustomLog     /var/log/apache2/globalfordring.dk-access.log combined
 ErrorLog      /var/log/apache2/globalfordring.dk-error.log
 LogLevel debug
 RewriteEngine On
 ProxyVia On
 RewriteRule /(.*)$
http://globalfordring.dk:8083/VirtualHostBase/http/globalfordring.dk:80/portaler/globalfordring/VirtualHostRoot/$1
[P]
</VirtualHost>

Med samme nedslående resultat har jeg også prøvet at udskifte
RewriteRule med:

 ProxyVia On
 ProxyPass / http://localhost:8083/portaler/globalfordring
 ProxyPassReverse / http://localhost:8080/globalfordring

Hvad er der galt???

Flemming

Serveren er en debian stable, Sarge, med apache2.0.54, og zope er compileret
med eget python. Der er et virtualhostmoster i zope-mappen
(/portaler/globalfordring), og jeg har også disablet firewallen.

mods-enabled:
actions.load auth_plain.load mod_python.load perl.load php4.load
proxy_connect.load proxy.load userdir.conf cgi.load perl.conf php4.conf
proxy.conf proxy_ftp.load rewrite.load userdir.load

error-log:
[client 62.66.183.58] client denied by server configuration:
proxy:http://globalfordring.dk:8083/VirtualHostBase/htt
p/globalfordring.dk:80/portaler/globalfordring/VirtualHostRoot/