Re: [NETVAERK] Bind og zone fil

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Ja!
>
> Den kan ikke finde din zonefil. Ret den fejl først.

nej:
sslug@sslug:~$ cat /etc/hosts
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost ubuntu

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts

> Den maskine du pingede fra.

Det ser sådan ud:
sslug@sslug:~$ cat /etc/resolv.conf
search tuxnet
nameserver 192.168.2.2

Skal jeg så lave en route fra Routeren til serveren ??

> Men du svarede ikke på spørgsmålet. Hvad siger 'cat /etc/resolv.conf'?

sslug@sslug:~$ cat /etc/resolv.conf
search tuxnet
nameserver 192.168.2.2

Med venlig hilsen