Re: [NETVAERK] Bind og zone fil

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Så har du ikke sat det rigtigt op. Prøv at få din BIND til at logge
> hvad den gør.

Jeg går ud fra det er så noget her du mener:
sslug@sslug:~$ cat /var/log/syslog | grep zone
Mar 18 12:46:21 localhost kernel: [4294667.296000]   Normal zone: 126955
pages, LIFO batch:31
Mar 18 12:46:21 localhost kernel: [4294667.296000]   HighMem zone: 0 pages,
LIFO batch:1
Mar 18 12:46:21 localhost kernel: [4294667.296000] Built 1 zonelists
Mar 18 12:46:21 localhost named[5591]: zone 0.in-addr.arpa/IN: loaded serial
1
Mar 18 12:46:21 localhost named[5591]: zone 127.in-addr.arpa/IN: loaded
serial 1
Mar 18 12:46:21 localhost named[5591]: zone 255.in-addr.arpa/IN: loaded
serial 1
Mar 18 12:46:21 localhost named[5591]: zone intranet/IN: loading master file
db.troejgaard: file not found

Her er et udpluk, file not found må så være en fejl !!?

> Så må din ping slå hostnavnet op et andet sted. Har du puttet tuxnet i
> din /etc/hosts?

Skal det være på serveren eller desktoppen?

> Du behøver i øvrigt (forhåbentlig!) ikke -b til din ping når du pinger
> en bestemt host.

Nej, men jeg så den lige i 'man'en ;-) så den måtte jeg prøve.

> At få din DNS-server til at forstå at det er det du har gjort ;-)

yeps :-)

> Den del forstod jeg så ikke rigtigt. Bruger du din router som
> DNS-server eller hvordan?

Det er jeg i tvivl om, jeg har en linksus WRT54GS kørende og i
adminstrations --> services --> DHCPd, har jeg
DHCP deamon: enable
Used domain: LAN & WAN
LAN domæne: intranet
Static leases: <MAC> <tuxnet> <IP (192.168.2.5)>

Jeg har prøvet at tilføje ipadressen til troejgaard, men det vil routeren
ikke acceptere da MAC'en er brugt.