Re: [NETVAERK] Bind og zone fil

Jan Trøjgaard <sslug@sslug> writes:

> Jeg fik det her output på kommandoen:
> sslug@sslug:~$ host -t a tuxnet.intranet 192.168.2.5
> [ ... ]
> Host tuxnet.intranet not found: 2(SERVFAIL)

Så har du ikke sat det rigtigt op. Prøv at få din BIND til at logge
hvad den gør.

> ----------
> Jeg kan sagtens pinge serveren:
> sslug@sslug:~$ ping -b -c 4 tuxnet

Så må din ping slå hostnavnet op et andet sted. Har du puttet tuxnet i
din /etc/hosts?

Du behøver i øvrigt (forhåbentlig!) ikke -b til din ping når du pinger
en bestemt host.

> Hvad mangler jeg, når jeg har lavet zone filen i /etc/bind/db.troejgaard
> Tilføjet filen til named.conf

At få din DNS-server til at forstå at det er det du har gjort ;-)

> Kaldt mit LAN-domæne: intranet på routeren.

Den del forstod jeg så ikke rigtigt. Bruger du din router som
DNS-server eller hvordan?

--
Jacob - www.bunk.cc
I hear what you're saying but I just don't care.