Re: [NETVAERK] Bind og zone fil

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> host -t a tuxnet.intranet <ip på DNS-server>
>
> Du kan også bruge dig eller nslookup. Deres syntaks er lidt
> anderledes. Det kan manualsiderne nok hjælpe dig med.

Jeg fik det her output på kommandoen:
sslug@sslug:~$ host -t a tuxnet.intranet 192.168.2.5
Using domain server:
Name: 192.168.2.5
Address: 192.168.2.5#53
Aliases:

Host tuxnet.intranet not found: 2(SERVFAIL)

----------
Jeg kan sagtens pinge serveren:
sslug@sslug:~$ ping -b -c 4 tuxnet
PING tuxnet.intranet (192.168.2.5) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tuxnet.intranet (192.168.2.5): icmp_seq=1 ttl=64 time=1.12 ms
64 bytes from tuxnet.intranet (192.168.2.5): icmp_seq=2 ttl=64 time=0.134 ms
64 bytes from tuxnet.intranet (192.168.2.5): icmp_seq=3 ttl=64 time=0.157 ms
64 bytes from tuxnet.intranet (192.168.2.5): icmp_seq=4 ttl=64 time=0.160 ms

--- tuxnet.intranet ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3002ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.134/0.394/1.125/0.422 ms
---------

Problemet for mig er at jeg stadig gerne vil have hostet en lokal webserver
med en virtuel host: http://troejgaard/ (og selvfølgelig flere,men det
kræver at lære at sætte serveren op føst).

Hvad mangler jeg, når jeg har lavet zone filen i /etc/bind/db.troejgaard
Tilføjet filen til named.conf
Kaldt mit LAN-domæne: intranet på routeren.

Med venlig hilsen

Jan Trøjgaard