Re: [NETVAERK] Bind og zone fil

Jan Trøjgaard <sslug@sslug> writes:

> Dvs. at local host kun giver svar til serveren selv og ikke til andre på
> netværket ??

Nej, det vil sige at en zonefil altid er tilknyttet et givent domæne.
Man kan fx lave en zone for eksempel.dk. I den zone kan man så lave
A-records, MX-records osv.

> skal jeg så kalde zone filen for et domænenavn, etc. tuxnet ??

Nej, ikke nødvendigvis. Du må kalde zonefilen hvad du har lyst bare du
fortæller din BIND i named.conf hvad for en zone zonefilen hører til.

> Så kommer zone filen vel til at se sådan ud:

Prøv at tilføje:
@ IN A <ip>

> så langt er jeg ikke nået:

Men sørg for at nå så langt før du begynder at lege med opsætningen af
Apache.

> troejgaard.org er ikke taget (endnu)

Men det kan det blive i morgen - som sagt, i bedste fald forvirrer du
bare sig selv. Jeg gentager, check RFC 2606 for en liste over top
level domæner du kan bruge i stedet.

--
Jacob