Re: [NETVAERK] Bind og zone fil

Jan Trøjgaard <sslug@sslug> writes:

> Jeg har også lavet en zone fil ligesom Allan Kok og min ser sådan ud:
[ ... ]
> Jeg har tilføjet et at domænerne til /etc/hosts

Start med at blive enig med dig selv om du vil have tingene i DNS
eller i din hostsfil.

Dernæst skal du nok også lige gøre det klart for dig selv hvilken zone
det er du har lavet en zonefil for?

Når du er kommet så langt, så se om du kan slå tingene op i DNS. Det
kan du gøre med nslookup, host eller dig.

> Kan der komme konflikter når jeg bruger et .org domæne der ikke er
> registreret (end ikke af mig) ???

Ja, lad være med det. I bedste fald forvirrer du bare dig selv.

Check RFC 2606 for top level domæner du kan bruge uden at kollidere
med andre.

--
Jacob - www.bunk.cc
Fast, cheap, good: pick two.