Re: [NETVAERK] WLAN PCI-kort med gode drivere

In <sslug@sslug> sslug@sslug (Jan Rasmussen) writes:

>Hvilke PCI WLAN kort er godt understøttet i linux?

>Gerne i 2.4 kernen, men hvis ikke, må jeg jo bare opdatere min firewall.

Jeg har et Sandberg G54 PCI kort. Det bruger rt2x00 driveren som findes
på http://rt2x00.serialmonkey.com/ - men driveren er med som default med
i den Ubuntu jeg benytter. De har i øvrigt også et PC Card med samme
chip+driver.

>Jeg vil gerne kunne sætte WLAN kortet i AP-mode. Ligeledes vil jeg gerne
>kunne bruge WPA og evt. andre nyere sikkerhedsfeatures.

WPA er understøttet. Om kortet kan køre som AP ved jeg ikke, da jeg har
et regulært AP (Wifi router) som jeg bruger.

Henrik