Re: [NETVAERK] Spøjs routeningstabel - su plerende...

Rune Zimmermann wrote:

Jeg sidder og leder efter årsagen til at pakketab på mit netværk, og slog i den forbindelse op i min routningstabel.
Det gav dette output:

webfilter:/root # route
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
212088093232.so * 255.255.255.248 U 0 0 0 eth1
212088093064.so * 255.255.255.240 U 0 0 0 eth2
212088093080.so * 255.255.255.240 U 0 0 0 eth0
194.182.101.0 * 255.255.255.128 U 0 0 0 eth6
10.253.0.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth5
10.101.1.0 * 255.255.255.0 U 0 0 0 eth3
10.50.0.0 * 255.255.0.0 U 0 0 0 eth4.5
10.10.0.0 * 255.255.0.0 U 0 0 0 eth4.10
10.40.0.0 * 255.255.0.0 U 0 0 0 eth4.3
10.60.0.0 * 255.255.0.0 U 0 0 0 eth4.2
loopback * 255.0.0.0 U 0 0 0 lo

Suplerende...
Gad vide hvor min default gateway er blevet af? :-) - den er der et sted, for den virker, men det er da spøjst.
Jeg skylder måske at forklare at det er en Astaro Firewall med uplink failover.
Når jeg laver en traceroute gennem den optræder det ene interface 2 gange:

http://trace.tele.dk/cgi-bin/traceroute.pl

Prøv f.eks. med 212.88.93.76

Mvh.
Rune Z.