Re: [NETVAERK] DNS server og rediregering

Lasse Luttermann wrote:

> At din browser går ind på www.linux.org når du skriver linux i adresse
> linien har ikke noget med nogen DNS server at gøre (med mindre du bruger
> en lokal DNS server hvor du har opretter TopLevelDomain'et linux, i
> såald burde du kunne løse dette problem selv), det er din browser der
> automatisk søger før den giver op og konfrontere dig med problemet.

ok, men min browser giver jo ikke op, den giver mig www.linux.org, når jeg
kun taster linux.
Kan man så antage at dem der hoster www.linux.org, har lavet et alias ??

> Hvis du selv har fuld kontrol over serveren eller har egen ip på
> serveren, kan du bare skrive en line i /etc/hosts i formatet "SERVERIP
> ALIAS" fx:
> 127.0.0.1 localhost
> 123.123.123.123 serveren
>
> så er det godt nok ikke en viderstilling med et alias.

nej, men er det det samme som "cname" i bind(som vel også er et alias) ??

Med venlig hilsen

Jan Trøjgaard

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]