Re: [NETVAERK] DNS server og rediregering

Jan Trøjgaard wrote:

>Hvordan laver man en "omstilling" (redirigering eller deligering (jeg ved
>ikke hvad det hedder))i en DNS-server??
>
>Det skal forstås sådan at min DNS (bind) skal sættes op sådan at, hvis jeg
>kun skriver navnet på mit domæne i adresse linien på min browser(uden 3 x W
>og uden national endelse (.dk)), så redirigeres jeg til selve domænet.
>Ligesom hvis jeg skriver "linux" i adresse linien, så bliver jeg  dirigeret
>ind på http://www.linux.org

At din browser går ind på www.linux.org når du skriver linux i adresse
linien har ikke noget med nogen DNS server at gøre (med mindre du bruger
en lokal DNS server hvor du har opretter TopLevelDomain'et linux, i
såald burde du kunne løse dette problem selv), det er din browser der
automatisk søger før den giver op og konfrontere dig med problemet.

Hvis du selv har fuld kontrol over serveren eller har egen ip på
serveren, kan du bare skrive en line i /etc/hosts i formatet "SERVERIP
ALIAS" fx:
127.0.0.1 localhost
123.123.123.123 serveren

så er det godt nok ikke en viderstilling med et alias.

>Og kan jeg søge med en kommando, på en tilfældig navne-server, om serveren
>har lavet en sådan "omstilling" af et ord eller navn???

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]