Re: [NETVAERK] MAC-adresse

> 1) Kan en MAC-adresse ændres?

Ja, hvis driveren til netkortet understøtter det. Men lad være med at
gøre det. Ting plejer at gå i stykker. Ellers skal man virkelig holde
tungen lige i munden.

> 2) Hvis jeg skifter netkort, får PC'en ny MAC. Men hvad sker der
> med den PC hvor det netkort lander? Følger MAC-adressen med eller
> genereres en ny?

MAC adressen ligger i en lille kreds på kortet, og er lagt der af
producenten. Skifter man netkort i en computer skifter man også MAC.
Flytter man et netkort fra en computer til en anden flytter MAC
adressen med.

> 3) Er det kun den sidste MAC-adresse på ruten jeg kan se i min
> firewall-log?

Ja. Nemlig din egen routers MAC.

Mvh. Jesper

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]