Re: [NETVAERK] Network identification and authentication

On Wed, 2006-02-22 at 18:26 +0100, Jon Bendtsen wrote:

> Her på kollegiet kunne vi godt bruge noget til at vide hvem folk er,
> altså at lave en korrelation imellem ip adresse og personerne.

Afhaengig af hvor "sikker" din korrelation skal vaere kunne du som
standard tildele dem en IP-adresse til et netvaerk hvor al trafik gik
til en lokal webserver der tillod folk at logge ind. Derefter kunne du
tildele dem en anden IP-adresse og whiteliste deres MAC-adresse og
tillade dem at blive routet ud. Saa kunne du ogsaa QoS'e paa
MAC-adresserne mv.

Det er dog ikke skide sikkert - men det tror jeg du er klar over :)

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk  |     Visit us at: http://www.gmta.info

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]