Re: [NETVAERK] Network identification and authentication

Jon Bendtsen skrev:

> Her på kollegiet kunne vi godt bruge noget til at vide hvem folk er,
> altså at lave en korrelation imellem ip adresse og personerne.

Hvad med at kræve at folk har en aktiv SSH-forbindelse til en af jeres
servere, for at de kan få pakker sendt ud i verden.

> Det skal virke med alle OS i alle versioner, med alle netkort
> osv. osv.  Det skal virke fra ip telefoner, det skal virke fra
> pda'er, gamle dos'er

Jeg ved ikke hvordan gamle DOS'er og IP-telefoner har det med SSH, men
jeg har kørt SSH fra de mærkeligste apparater.

I bør dog være opmærksomme på det ikke vil være meget værd, hvis en af
jeres brugere har sat NAT op.  Det sker for eksempel helt automatisk
med Apples trådløse basestationer.

Den eneste løsning jeg kan forestille mig vil også fungere sammen med
NAT er IPsec/IPv6, men det er jeg ikke sikker på at du kan overtale
PDA'er og gamle DOS'er til.

Jeg tror du har fået stillet en umulig opgave.

Jacob
--
I øvrigt mener jeg at det er uhensigtsmæssigt at skrive
»pipes« om kanaler i en begynderbog om Unix.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]