Re: [NETVAERK] Overvågning med Ethereal

Hej Michael.

Michael N. Steen wrote:

Kan det skyldes, at de lokale maskiner er tilsluttet hver sin port på routeren, så pakker fra en maskine bestemt for internettet ikke kan ses af maskiner tilsluttet andre porte?

Jeps. Din router er med indbygget switch. Havde den været en hub, havde det været ganske anderledes. Switchen er "intelligent" nok til kun at sende traffikken ud på den port hvor det er nødvendig. Lidt dyrere switche med management kan ofte lave monitorering af andre porte, men det er nok ikke tilfældet på din router :-)

Hvis det er tilfældet, bliver jeg vel nødt til at køre Ethereal på den maskine, hvis trafik jeg vil overvåge?
Det havde jeg ellers håbet på at undgå af praktiske grunde.

Jeps, eller på routeren :-)

Er der nogen med erfaring i Ethereal, der kan kaste lidt lys over mit problem?

Jeg bruger ethereal i forbindelse med fejlsøgning på netværk. Det er et kanont værktøj!

Mvh.
Rune Z.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]