Overvågning med Ethereal

Jeg har forsøgt at overvåge trafikken mellem en lokal maskine og en server på internettet v.hj.a. Ethereal kørende på en anden maskine på lokalnettet.
Det er dog kun lykkedes mig at opfange broadcasts o.lign., men ingen af de interessante pakker, d.v.s. dem, der var bestemt for fjernserveren.
Kan det skyldes, at de lokale maskiner er tilsluttet hver sin port på routeren, så pakker fra en maskine bestemt for internettet ikke kan ses af maskiner tilsluttet andre porte?
Hvis det er tilfældet, bliver jeg vel nødt til at køre Ethereal på den maskine, hvis trafik jeg vil overvåge?
Det havde jeg ellers håbet på at undgå af praktiske grunde.

Er der nogen med erfaring i Ethereal, der kan kaste lidt lys over mit problem?

Mvh
Michael Steen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]