Re: [NETVAERK] SSH angreb og SSHBlacklisting

> Jeg har haft masser af problemer med at min log fyldes op af forsøg
> på at komme ind på min SSH-server
> Jeg har så installeret sshblacklisting, der bruger IPTAbles,
> Shorewall eller andet til at Droppe IP-adresser der forsøger dette.
> Jeg har set på min sshblacklisting-log at der i den sidste måned
> har været 48 forsøg på at komme uretmæssigt ind.
> Inden jeg installerede SSHBlacklisting ville ethvert sådant forsøg
> have resulteret i op til 3000 forsøg med forskellige user-id's og
> passwords.

Jeg flytter tit min ssh til en anden port. Så slipper man for alt det
i sine logfiler.

Det er ikke en erstatning for anden almindelig sikkerhed, men det gør
logfilerne mindre.

> Er det ikke korrekt at det er en gammel sikkerhedsbrist i SSH, der
> er rettet, man forsøger at benytte sig af.
>
> Det er dog irriterende når det sker, så jeg er glad for
> sshblacklisting.

Du kan også kombinere ssh med noget med ssh-nøgler, og kun tillade
visse brugernavne fra bestemt adresser et logge ind.

Mvh. Jesper

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]