SSH angreb og SSHBlacklisting

Jeg har haft masser af problemer med at min log fyldes op af forsøg på at komme ind på min SSH-server
Jeg har så installeret sshblacklisting, der bruger IPTAbles, Shorewall eller andet til at Droppe IP-adresser der forsøger dette.
Jeg har set på min sshblacklisting-log at der i den sidste måned har været 48 forsøg på at komme uretmæssigt ind.
Inden jeg installerede SSHBlacklisting ville ethvert sådant forsøg have resulteret i op til 3000 forsøg med forskellige user-id's og passwords.

Er det ikke korrekt at det er en gammel sikkerhedsbrist i SSH, der er rettet, man forsøger at benytte sig af.

Det er dog irriterende når det sker, så jeg er glad for sshblacklisting.

http://pettingers.org/code/sshblack.html#download

Bjørn Fahnøe

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2006-03-01, 02:02 CET [an error occurred while processing this directive]