[no subject]

--- 192.168.1.5 ping statistics ---
6 packets transmitted, 0 received, +4 errors, 100% packet loss, time 5000ms
, pipe 3

Een ting er at dette mislykkes - men hvor kommer 192.168.1.3 pludselig ind i
billedet fra; den var jo slet ikke med på den 'ipconfig'-oversigt, jeg
genererede i går!?

Så er der dét med DNS: Jeg talte igår med Webspeed's 'stjerne-supporter',
som insisterede på, at 'Hent automatisk en IP-adresse' var korrekt
opsætning - men den giver ingen internet-adgang, det gør kun: 'DNS: Brug
følgende DNS-serveradresser: [De tidligere nævnte]'

> Alle mine spørgsmål og kommentarer om DNS, Webspeed support,
> forbindelse til internettet og forbindelse til de stationære
> maskiner drejede sig om at jeg forstod dit "fin trådløs opkobling"
> som at der var forbindelse til dit lokalnet - bare ikke til Internettet.

6. ds. kl. 1149 skrev jeg [i <sslug@sslug>]:

"Go' idé!: Valg af fast(e) DNS-adr. bragte den faktisk omgående 'på banen'
igen, bravo! :)
(Det mystiske er så, at i morges var den en kort overgang på nettet med
dynamisk DNS-valg!??)"

Jeg har altså ikke udtrykt mig tydeligt nok (med vendingerne 'på banen'/'på
nettet'), men jeg troede, det ville fremgå, at 'nettet' betød
'internettet', når det fremstod i en DNS-kontekst!
> Er det ikke samme IP-adresse (192.168.1.2) som din Mac ?
> Hvis det er, så har du stadig et problem med at din router
> giver uhensigtsmæssige IP-adresser fra sig, når man bruger
> dens DHCP server.

Jo, og derfor har jeg siden ændret Mac'en til 192.168.1.5 - jf. ovenfor.

> Du bliver altså nødt til enten at få fundet ud af, hvorledes
> du kan ændre din router til at give andre DHCP adresser fra sig
> eller du må også give din (kones) laptop en fast IP-adresse.

Ja!

> Hvad mener du med direkte - er de ikke begge forbundet til
> routeren ?

Jo - 'direkte' hentyder til filøverførsel vha. Appletalk/Netatalk.
..

> Jo - men du har ikke fået set i manualen for din router.

Korrekt, men det kommer! Der var ingen manual i kassen - men jeg har
downloaded 2.5 MB 'references', som jeg dog endnu ikke har nået at kigge
i! :)

--
med venlig hilsen
Hans