Re: [NETVAERK] Forvirring vedr. IP-adr. (mv.)

Martin Berg wrote:

> Er det filer til Windows ?

Det ved jeg ikke - faktisk ved jeg ikke, om det overhovedet er filer?
(Men selve routeren er beskrevet på:
http://www.netgear.com/products/details/WGR614.php)
> Nu gætter jeg: prøv enten 192.168.1.1 (eller måske
> 192.168.1.0) - altså fra en browser, når PC'en
> er tilsluttet routeren.

OK, men hvorfor skulle det i grunden ikke være 192.168.1.3 - jf. boot.msg?
(Det ændrer sig vel ikke, så længe den står tændt?)

> Så er det jo nok ikke kun pakkesystemet, der er gået istykker
> ved den tidligere fejlende opgradering .

Ja, tiden for reinstallering nærmer sig vist nu hastigt! :)
[men forinden var der altså lige prioritet på, at få konens nyanskaffede
bærbare i drift! :)]
> Det er til kryptering af trafikken mellem laptop og
> router - dette bruger man (normalt) ikke på maskiner koblet
> direkte på nettet.
> Dette har intet med adgang videre ud fra routeren at gøre.

Nej, det er jeg med på - og begrebet optræder slet ikke på den 'kablede' pc.

> Du bliver nødt til at finde ud af DNS og gateway opsætningen
> på din laptop.

Jamen det ved jeg skam: Den er ikke tændt lige p.t., men fra hukommelsen
står den til: 'DHCP - find selv' + til TDCs DNSer
(194.239.134.83/193.162.153.164)

(Men som skrevet, funkede 'DNS - find selv' faktisk en kort overgang i går
morges - og det er også sådan, 'den kablede' er sat op!??)

> Du ikke skrevet, hvilket OS denne benytter - så jeg kan ikke
> fortælle dig, hvorledes du kontrollerer DNS og gateway.

Den bruger Windows XP Home Edition.
--
med venlig hilsen
Hans