Re: [NETVAERK] Forvirring vedr. IP-adr. (mv.)

Phillip Sc. Boegh wrote:
> Har du prøvet at tvangs-sætte en fast IP-adresse dvs. give en "fixed"
> adresse i første omgang, for -når der så er hul igennem- at bruge dynamisk
> DHCP?

Tak for forslaget - men jeg forstår ikke (helt) rationalen bag: Der *er* jo
nu hul igennem, og jeg *bruger* dyn. DHCP (mener jeg da!?)

Men inden jeg satte routeren på opkoblingen, fik jeg en IP-adr. à là
80.221.114.28 - og dén (tilsvarende) må vel stadig indgå ('bag' routeren,
går jeg ud fra), men altså nu usynligt for mig?

Det eneste jeg nu 'ser', synes nu at være 192.168.1.2 - .3...osv. - hvorfor
dét?

Men OK - såfremt jeg kan holde mig fra at slukke for kabelmodem og router,
sker der vel ingen ændringer (medmindre da Webspeed 'får en nedtur!) - og
så kan jeg sikkert ad den vej undgå konfliktende IP-adr.? (Faktisk kunne
jeg vel allerede nu give Mac'en 192.168.1.2 tilbage!)

--
med venlig hilsen
Hans