VPN PpoTop

Jeg har fået min PopTop til at køre, også krypteret, med denne konfiguration:

# PPP CHAP secrets file.
# See pppd(1) for file format.

# Secrets for authentication using CHAP
# client        server  secret          IP addresses
#username       pptpd   password        *

mit_brugernavn       pptpd   mit_password        *

# For ppp patched with smbauth you use
# *	pptpd	&/etc/samba/smbpasswd	*

Men lige så snart jeg vil køre den gennem smbpasswd ( med denne kommando: (* pptpd &/etc/samba/smbpasswd *), fejler den i step 2; og kan ikke find brugeren, selvom brugernavnet og adgangskoden lige er blevet accepteret en gang i step 1.
Så hvis der er en eller anden, som har fået Poptop til at have kryptering på i form af MS-CHAP v2, samtidig med den henter passwordende fra samba.
Ville det være dejligt, hvis personen vil fortælle hvad jeg gøre galt.

På forhånd tak :-)

Med venlige hilsen
Henrik