Re: [NETVAERK] VPN med OpenSwan og Ipsec ?

Den mandag 2.jan kl. 22:56 skrev hds:

Hej igen

Okay... nu har jeg kikket på OpenSwan og Ipsec. og jeg kan ikke få det til at virke, så jeg besluttede at installere PopTop på min Suse 10. og det virker også fint... men kun hvis jeg køre SuSEfirewall2, og ikke min egen. så hvis der er nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg enten konfigurere SuSEfirewall2 eller hvad jeg skal gøre for at få min egen firewall til at virke sammen med PopTop i stedet for.

PPTP er usikkert.

Jeg har fået tunlen til at køre, men kun med SuSEfirewalle'en, men der virker min routning, eller noget andet ikke. Så en anden ting er også hvordan setter jeg PopTop til at køre kryptering, for den skal jeg slå fra i WinXP, for at få forbindelse.... og det er jo ikke meningen med en VPN ;-)

Hvorfor ikke bare opgive PPTP, det er alligevel en usikker kryptering. Brug openvpn, det fungerer fint, og det er sikkert. Du kan lave en windows installer pakke der indeholder det hele.

Men da den første låsning med OpenBSD og poptop kræver at jeg går væk fra min SUSE Linux 10.0, og at den tilmed køre på en usikker port-typpe. Ville jeg egentlig helst beholde både OpenSwan og Ipsec (hvis det ikke er muligt at køre OpenSwna gennem andet) på mit nuværende system. Det ser også ud til at det hele køre, bare ikke opsætningen. så hvis der er en hjælpsom sjæl, som kan fortælle mig, hvordan jeg konfigurere Ipsec, ville det bare være helt perfekt.

Hvad er en usikker port-type ?

Du svarede aldrig på hvad en usikker port-type er?

JonB