Re: [NETVAERK] VPN med OpenSwan og Ipsec ?

Hej igen

Okay... nu har jeg kikket på OpenSwan og Ipsec. og jeg kan ikke få det til at virke, så jeg besluttede at installere PopTop på min Suse 10. og det virker også fint... men kun hvis jeg køre SuSEfirewall2, og ikke min egen. så hvis der er nogle der kan fortælle mig, hvordan jeg enten konfigurere SuSEfirewall2 eller hvad jeg skal gøre for at få min egen firewall til at virke sammen med PopTop i stedet for.

Jeg har fået tunlen til at køre, men kun med SuSEfirewalle'en, men der virker min routning, eller noget andet ikke. Så en anden ting er også hvordan setter jeg PopTop til at køre kryptering, for den skal jeg slå fra i WinXP, for at få forbindelse.... og det er jo ikke meningen med en VPN ;-)

Med venlig hilsen
Henrik

Henrik Dige Semark wrote:
Jeg mente nu at PPTP, er en usikker protokol :D
men ellers har jeg vist nok fundet en "manual".... på: http://www.natecarlson.com/linux/ipsec-x509.php
men tak for hjælpen... Jeg skriver nok igen, hvis jeg ikke kan finde ud af det alligevel ;)

Med venlig hilsen
Henrik