Re: [NETVAERK] VPN med OpenSwan og Ipsec ?

Den tirsdag 20.dec kl. 9:24 skrev Bo Christensen:

Så det ville være dejligt, hvis der er nogle der kan hjælpe mig med OpenSwan og ipsec, da de begge er

Hej,
du bør overveje OpenBSD og poptop, det er også til windows klienter,
og det kan jeg finde ud af at sætte op, vi har kørt en stabil løsning på den
platform i over 2 år, uden nævneværdige problemer med over 250 brugere.

Nej, for poptop kører PPTP, og den protokol er usikker. http://www.schneier.com/paper-pptpv2.html

Jeg vil i stedet anbefale at han kikker på OpenVPN. Jeg finder den
meget nemmere at sætte op end IPSEC, og der findes en windows
client, (og server).
	http://openvpn.net

JonB