Re: [NETVAERK] ingen post

I sslug.netvaerk, skrev Leif Lende:

>  Hvad får du af meddelser hvis du sender en email til f.eks sslug@sslug

Jeg får "rod i DNS":

1) sslug@sslug:~$ host -t mx lende.dk
2) lende.dk mail is handled by 10 mail.lende.dk.
3) lende.dk mail is handled by 20 backup-mx.post.tele.dk.lende.dk.
4) sslug@sslug:~$ telnet mail.lende.dk smtp
5) Trying 62.243.210.110...
6) telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Fejlen er i linie 3, hvor TDC backup-relay har fået ".lende.dk" kastet
bag på. Mit gæt er at du selv kører DNS for den og har glemt det
"punktum" efter backup-mx.post.tele.dk i zonen "lende.dk".

Jesper