From: Christian Wolfhagen

Sent: 7. december 2005 20:45
To: sslug@sslug
Subject: RE: [NETVAERK] IPCOP 1.4.10 Openvpn 2.0.5

-----Original Message-----
From: Jon Bendtsen [mailto:sslug@sslug
Sent: 7. december 2005 15:59
To: sslug@sslug

Den onsdag 7.dec kl. 15:49 skrev Filip Stadler:

Er der en måde hvorpå man kan få openvpn til at tildele "faste"
interne ip adresser til klienter af blandet art windows/linux i
stedet ?

Ja, det er der.

--persistient-ip
--client-config-dir

Hvis du bruger tap så burde din DHCP server endda automatisk tildele dem
den samme ip.

JonB

Eller man kan angive ip-adressen i chap-secrets: f.x: Client hostname <password> ipaddress nn myhost kodeord 192.168.1.100 ...

Christian