Re: [NETVAERK] Tilføjelse af firewall

Robert Larsen <sslug@sslug> writes:

> Og så skal alle vores servere i DMZ'en vel skifte IP adresser, ikke ?
> Og hvordan skal firewallen så videresende trafik til de korrekte servere
> ? Via packet forwarding ?

Det var en mulighed.

En anden løsning, som sikkert er lettere for dig er at lade firewallen
bridge. Snup et kig på
<http://www.tldp.org/HOWTO/Bridge+Firewall.html> og
<http://www.google.com/search?q=linux+bridge+firewall>

> Vi har gerne et par tusinde samtidige brugere så jeg vil helst have alle
> aha-oplevelserne inden implementeringen.

Det kan jeg godt forstå, men det er jo den risiko du løber, hvis du
ikke fx tester firewallen før du sætter den i drift.

--
Jacob - www.bunk.cc
Those who can, do; those who can't, simulate.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]