Re: [NETVAERK] Angreb på SSH

Niels Elgaard Larsen wrote:

Bjørn Fahnøe wrote:

Jeg ville gerne kunne bruge ssh-adgang til min server.
Jeg har tidligere haft angreb på ssh og har derfor ikke brugt det et stykke tid.
Nu har jeg så slået den til og det er seneste version.
Men nu får jeg angreb igen.

Der har været ca 3000 forsøg siden igår, Hvad gør jeg, tror på at det er sikkert?

Bruger et godt password.

Der er også sshd_sentry (nu ip_sentry) som ser lovende ud, men vist stadig er meget alpha.

Eller endnu bedre...slå password authentication fra i config filen og brug udelukkende public key authentication.
Det bruger vi på alle vores servere på arbejdet.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]