Re: [NETVAERK] Angreb på SSH

On 11/29/05, Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> wrote:
> Der er også sshd_sentry (nu ip_sentry) som ser lovende ud,
> men vist stadig er meget alpha.

Jeg bruger sshblack, den er ret effektiv. Den lytter efter fejlslagne
logins på ssh serveren, og efter et bestemt antal fejl kører den
IP-adressen i enten nullroute eller iptables, eller hvad end man
foretrækker.

http://www.pettingers.org/code/sshblack.html

-Doc
--
Evry little box should have a pat on the back by uid 0 at least once a day
Even a tux or a beastie needs love, just like I do :o)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]