Re: [NETVAERK] Udgående Authd pakke r fra min server!

Sat, 26 Nov 2005 14:02:54 +0100, Nis <sslug@sslug> skrev:

Henrik Storner wrote:
In <sslug@sslug> Nis <sslug@sslug> writes:

Opdager ved et tilfælde, at min server står og sender Authd pakker meget ofte. Ca. hvert 2-3 min!
Det her er fra min firewall log:
Nov 26 00:53:01 192.168.xxx.xxx authd[1664]: packet from 192.168.xxx.yyy(26691) to 212.242.40.3(16335) accepted

Skal jeg være bekymret?
Hvis du kører en SMTP server på den maskine, er det ikke usædvanligt at de laver et "ident" opslag tilbage til de servere, som prøver
at aflevere mail til dig.
Henrik

Jeg har en SMTP server kørende, men det der bekymre mig, er at den laver de her pakker uden sammenhæng imellem ind eller udgående mail!
Har sat SPF op sammen med Postfix. Kan det være det der står og spørger?

Kan du ikke lave en:

sslug@sslug /]# ps --pid 1664

for at se hvilken proces det er?

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]