Gateway for min internet forbindelse og samtidigt min dhcp, og samba server....

Hej,

Jeg har sat min Debina server op til at lege router/gateway for mine linux og windows klienter på netværket (192.168.1.1/24).

Når jeg fra min Windows XP pro. klient kaldet KASSE (192.168.1.2) forsøger at fange \\server (192.168.1.1 - eth1 på debian boksen) eller \\192.168.1.1 får jeg at vide jeg skal søge efter filer/service via start-knappen og funktionen søg.

Jeg har tcpdumpet lidt på trafikken imens, og det ser ud til at jeg ikke har fået routet min traffik korrekt til min samba services på eth1 ?

Eller også er der noget andet seriøst galt.?

Outputtet af:

ifconfig
route
iptables -v -L
/etc/samba/smb.conf
/var/log/samba/%S.log
/var/log/samba/log.nmbd
/var/log/samba/log.smbd
netstat -l
tcpdump -i any port microsoft-ds or port netbios-ssn  or port netbios-ns

Ligger tilgængeligt som en lang .txt fil på følgende url:
http://u-soft.dk/~uffe/samba_probs.txt

Jeg har tidligere brugt denne smb.conf på en gentoo installation, men der firewallede jeg ikke imellem to NIC's.

Hjælp, jeg har behov for at komme i kontakt med mine data igen :)

På forhånd tak.

/Uffe

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]