Re: [NETVAERK] Dtoppe misbrug af et dommæne

Den 30. okt 2005 kl. 23:52 skrev Carsten Gram:

Hejsa!

JEg er administrator for et dommæne, der er blevet misbrugt, som afsender dommæne for en masse spam, og jeg modtager i øjeblikket en masse mails, om at mailen ikke kunne afleveres. En del af årsagen til at jeg overhovedet modtager dem, er at jeg modtager dem, er at jeg har en catch-all konto på dommænet, det har detsvære vist sig, at være nødvendig, da mange af mine brugere pludsselig bruger en ny konto, uden at fåden oprettet, og jeg kan så nå at fange det, og for sat det ordentlig op, uden at nogen lægger mærke til det.

Hvordan slipper jeg af med disse fejlmeddelelser (ca. 2000 det sidste døgn)?????

Slet din catchall (du kan altid oprette den igen)

Sørg for at dit mailsystem sletter bounces om
at en mail ikke kunne leveres HVIS afsenderen
ikke er en lokal bruger.

Lad være med at oprette din catchall igen, du
lærer bare dine brugere dårlige vaner. Eller
også laver du et alias system så de selv kan
oprette deres nye email adresser.

Overvej at opdatere dine DNS records for det
domaine til at indeholde en greylisting, så kan
andre bruge dine informationer til at afgøre om
noget er spam eller ej

JonB