Re: [NETVAERK] dhclient-problem ifm kabelmodem

In <sslug@sslug> Henrik Bruhn <sslug@sslug> writes:

>Min router mister netforbindelsen, selvom den har en ipadresse. Når jeg
>så kører:
># dhclient eth1
>virker alt til næste dag. Det er som om der er problemer med leasetid
>eller sådan noget. Det kan måske også være en genstartet router et andet
>sted i systemet.

>Er der nogen tips vedr dhclient? Kan den fx selv finde ud af at forny lease?

Jeg bruger ADSL, men får også en IP via DHCP med dhclient. Her kører den
som en dæmon, og fornyer trofast mit lease hver halve time. Kommandoen
den ender med er:
   dhclient -e -pf /var/run/dhclient.eth1.pid -lf /var/run/dhclient.eth1.leases eth1

Så det burde kunne komme til at virke... Har du kigget i logfilerne for at
se om der står noget ?

Henrik