Re: [NETVAERK] IP-telefoni og QoS

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg skulle da gerne selv bestemme, hvad jeg vil sende ud?

Ja, men ikke hvad der kommer ind.

Det er kun et problem ved fildeling. Hvis nu du havde et fildelingsprogram
på dit netværk, der annoncerede at det havde en kæmpe samling af musik og
porno og havde masser af båndbredde. Så ville du blive kontaktet af
tusindvis af klienter fra hele verden og det kan stjæle alle dine dine
2Mbit og det kan fortsætte dage efter at du har stoppet
fildelingsprogrammet.

Men mail, www osv er TCP-trafik og det kan man godt styre begge veje.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug