Re: [NETVAERK] IP-telefoni og QoS

Michael Rasmussen skrev:

> Jeg har min egen web og mail server. Mail serveren er nok den, der
> trækker mest. Linjen er en 2Mb ned og 512 Kb op. Jeg har set, at
> redspot.dk har en Linksys RT31P2 med QoS, men ifølge deres info skal den
> placeres før alt andet. Har jeg misforstået noget?

Det er nok ikke så slemt, medmindre du får rigtig meget spam.
Vi har også en maskine der kører email, www osv. Den laver også QoS med
http://www.adsl-optimizer.dk/

> Hvordan gratis? Man skal vel have oprettet et nummer/havde en konto ved en
> udbyder?

Ved fx musimi kan du oprette en konto gratis med et internt 6-cifret nummer.
Du kan så ringe til andre med IP-telefoni, Musimis ekko-test nummer, osv.

Eller du kan prøve Gizmo: www.gizmoproject.com som giver dig  25¢ taletid så
du kan ringe til fx danske fastnettelefoner.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug