RPM virker ikke

Jeg har fået et dumt problem.
Jeg har en gammel webserver (mandrake 9.0) og jeg skal lægge det om på en ny server.
Jeg vil gerne kunne overføre brugerne så de kan beholde deres gamle passwords.
Det kan f.eks. webmin fra version 1.180, men jeg kunne ikke opdatere den.
jeg har så prøvet at hente en rpm og installere den ny version men rpm virker ikke,
heller ikke med andre rpm-pakker jeg har prøvet.
Så enten skal jeg få rpm til at virke igen, dvs instalere rpm-pakken, hvilket jeg ikke kan da rpm ikke virker
eller f.eks instalere webmin fra en almindelig installationsfil *.tar.gz.
Kan jeg eksportere brugere på anden måde så jeg får de krypterede passwords med?
Bjørn Fahnøe