Re: [NETVAERK] WiFi pludselig død

Sat, 01 Oct 2005 08:43:29 +0200, Kim Schulz <sslug@sslug> skrev:

On Fri, 30 Sep 2005 22:39:05 +0200
"Michael Schmidt" <sslug@sslug> wrote:

Hej NG
Efter en genstart af maskinen var der pludselig ikke længere hul ud
gennem den trådløse.
Da jeg ikke kunne få reetableret forbindelsen sådan "bare lige"
tænkte jeg at gå den "sikre" vej gennem Mandriva Control Center
(mcc), men her bliver jeg advaret om:
"insmod'ing af module hostap_pci failed
at /usr/lib/libDrakX/modules.pm line 66."
Vælger jeg at klikke OK og fortsætte sker der ikke noget ved det,
ved opsætningen af det kablede net (den måde jeg er forbundet på nu),
men den trådløse del kommer aldrig i luften. -Heller ikke selv om
opsætningsproceduren afsluttes med "tilykke med din nye
netværksforbindelse" -teksten.

Det er første "koldstart" efter et par opdateringer, men det burde da
vel ikke smadrer den eksisterende netværksopsætning.
Vongstangsvink om hvordan jeg burde have gjort modtages gerne :)

hvilken mandriva version kører du?
2005 LE (kontrolcentret kalder sig selv Mandrake 10.2)

de har i cooker fjernet hotswap og
erstattet det med en patchet udev+coldswap. Desuden er hele deres wifi
backend ved at blive opdateret.
Kan det så tænkes at jeg har fået "opdateret" med noget der i beta, og derfor lidt buggy?

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205