Re: [NETVAERK] ltsp spørgsmål

Lars Brandi Jensen skrev:
Jeg er ved at sætte ltsp op. Jeg tænker på at købe en AMD64-bit kasse
med 4 GB ram, og sata-diske i raid5 til projektet. Switche er 1 GB ind
til serven. Grunden til det lidt høje ram er at udvalgte brugere skal
køre vmware. Som klienter har jeg tænkt mig igel-klienter og nogle af
mine ældre pc'ere. Er der nogen der har erfaring med en lignende
konfiguration.

Ved at portere de fleste windows maskiner over på den her måde vil jeg
vel også få et licensmæssigt ting jeg skal tage stilling til, da de
nuværende windows er købt på oem-licens. Er der nogen der har erfaring
med lovligheden af at tage et aftryk af den gamle maskine og bruge den i
vmware.

Jeg har bemærket at med den testopstilling jeg har nu, har jeg
konfigureret en DHCP-server på ltsp-maskinen, og min wrt54g-router. De
konflikter. Jeg har set at at nogle skifter porten på ltsp-serveren og
får klienter til at fange adresser derfra. Men det må alt andet lige
kunne gøres smartere, så jeg kun behøver at gøre brug af ltsp-serverens
DHCP-server. Er der nogen der kan hjælpe her ?

Lars Brandi Jensen

HEj Lars

Jeg har kørt LTSP med en række aldre maskiner der bootede over netværk vha. pxe og dhcp det fungerede fint. HP's tynde klienter kan nemt bootes via LTSP.
Jeg ville nok overveje at bruge win4lin istedet for vmware til at køre windowsprogrammer, da det er nemt at styre ressourcetildelingen mht. ram og lign.
Kan du ikke slukke for wrt54g-routerens dhcp server? Det må stå et eller andet sted i manualen

--
Venlig Hilsen (Best Regards)
stud. med. Rune Tønnesen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]