Re: [NETVAERK] Postfix, understøttelse af flere domæner

>så
>
>Hvis man installere den, hvordan bruger man den så til at få sat serverene
>op?
>
>Nu kunne jeg jo naturligvis installere den, og se hvad der sker, men jeg er
>meget nærig med at installere på min server, når jeg ikke regtigt ved hvad
>det er,,,
Mandrakes postfix virker efter installationen uden mere konfiguration. Brug f.eks webmin til at konfigurere hvis du vil have grafisk interface.
Mit forslag gik på at bruge den grafiske flade KDE og den deri medfølgende systemkonfigurering.
Hvis du vil bruge den udenfor dit lokalnetværk til at sende post anbefaler jeg pop_before-smtp for at hindre relay.
Den kræver en lille smule konfiguration.
I webmin under SMTP-server skal følgende indsættes under
restriction on recipient addresses:
permit_mynetworks, reject_non_fqdn_recipient, check_client_access hash:/etc/postfix/pop-before-smtp, reject_unauth_destination
så virker det fint.
Bjørn

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]