Postfix og antispam

Hej jeg har en ældre postfix kørende med http://freshmeat.net/projects/openprotect/ og det har virket fint, men jeg har et domain som modtager en ret massiv strøm af spam forsøg fra flere skiftede ip adresser og til <sslug@sslug> adresser:

unknown user: "lundberg"
unknown user: "contact"
unknown user: "busc"
unknown user: "home"
unknown user: "ress"
unknown user: "sweitzev"
unknown user: "kun"
unknown user: "cesarefcepkgn"
unknown user: "ger"
unknown user: "donatiopmurao"

Det undre mig en del at der er tale om skiftede ip adresser/servere som
prøver på at aflevere til samme domain fra forskelige adresser og ikke
de samme til adresser - nu afviser serveren de fleste mails med ukendt
bruger men den skal aligevel bruge tid på at scanne disse.

Så jeg overvejer at opgadere både postfix og måske skifte antispam ud
men hvad er tilgængelig som passende gratis RBL løsninger ?

Og er der nogle som har et bud på hvad der kan være tale om når et domain angribes på denne måde ?

Med Venlig Hilsen
Filip Stadler

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]