Re: [NETVAERK] Zope Typo3 etc

Jacob Schultz wrote:

Jeg er ved at forny min server herhjemme, og da jeg i den forbindelse også skal agere webmaster for en lille forening jeg er med i, så tænkte jeg at det sikkert ville være en god idé at bruge en eller anden form for CMS. Jeg har dog ingen erfaring med det. Er der en venlig sjæl der kan give et godt tip om noget læsestof, samt hvad jeg skal gå efter? Jeg har kigget lidt på PhpNuke, Typo3 og Zope, men jeg kan sq ikke rigtig gennemskue hvor jeg skal starte... Ellers synes jeg at en hyggeaften i Symbion over emnet kunne være en god ide...?

Typo3 kan umiddelbart have en lidt stejl indlæringskurve til at starte med, men ellers ok cool.
Alternativer til ovenstående, som jeg har "ok" erfaring med;
Xoops; http://www.xoops.org/
Exponent; http://www.exponentcms.org

exponent er helt fint til mindre "dynamiske" sites, med stor mulig for at lave "custom-build" (som at den snakker dansk).

Xoops er fed til "gaming-sites" (eller det der ligner).

:-)
Joe