Re: [NETVAERK] Zope Typo3 etc

Den Tue, 16 Aug 2005 20:04:15 +0200. skrev Jacob Schultz:
>Jeg er ved at forny min server herhjemme, og da jeg i den forbindelse
>også skal agere webmaster for en lille forening jeg er med i, så tænkte
>jeg at det sikkert ville være en god idé at bruge en eller anden form
>for CMS. Jeg har dog ingen erfaring med det. Er der en venlig sjæl der
>kan give et godt tip om noget læsestof, samt hvad jeg skal gå efter? Jeg
>har kigget lidt på PhpNuke, Typo3 og Zope, men jeg kan sq ikke rigtig
>gennemskue hvor jeg skal starte...  Ellers synes jeg at en hyggeaften i
>Symbion over emnet kunne være en god ide...?

Hvis ikke det var fordi det er de færreste hoteller der har Python
liggende ville jeg nok have haft en del mere erfaring med Zope [2|3], men
sådan er det jo desværre så nu en gang ikke!
Derimod har jeg fået gode erfaring med Drupal <http://www.drupal.org/>
som ser lækkert ud direkte fra æsken (IMHO) og er dejlig nemt at sætte
op (igen, IMHO), og kan tilsyneladende modificeres, ved hjælp af moduler
og 'temaer', til at gøre og se ud fuldstændig som man ønsker sig det.
Jeg havde egentlig tænkt mig at give mig i kast med Typo3, men det fandt
jeg hurtigt for tungt og så faldt jeg mere eller mindre tilfældigt over
Drupal og har (endnu) ikke fortrudt det. Den primære grund til jeg valgte
Drupal over Fundanemt er at der er indbygget versionskontrol, hvilket har
været et af mine krav fra starten. Hvis dette ikke er et krav er
Fundanemt et udemærket bud. :)

Hvis der bliver et møde kunne det godt være man skulle se om man turde
stå for at præsentere Drupal? Jeg er godt nok ikke *så* erfaren med det
endnu...

--
Frederik 'Freso' S. Olsen <http://freso.dk/>