Re: [NETVAERK] Trafiktælling baseretpå MAC-adresse

Hej

On Mon, 2005-08-08 at 10:02, Peter Maersk-Moller wrote:
> Hej.
>
> Er der nogen der på et interface laver trafiktælling in/out baseret
> på MAC-adresse med Linux. Hvis ja, hvordan gør i ?
> Er det noget med iptables ?
>
> Er der et perfomance issue, hvis man flytter en 1-2 Gbps ud
> af 2-3 interfaces ?

Hmm..
Jeg læste noget IpTables-noget for 3-6mdr siden.
Deri var en bemærkning om at mange regler kunne tage ganske meget
performance fra maskinen.
Den interesserede læser blev rådet til at tage 'et kig' på et eller
andet projekt som fix'ede dette problem.
Der var nogen fine grafer som viste at iptables ganske rigtigt langt fra
havde lineært cpu-behov, og at 'projektet' rettede ganske godt op på
dette.

Desværre husker jeg ikke projektets navn, og har - uden held - google'et
efter det.
Måske 'nogen' her har prøvet det i praksis.

<klip>

HTH

Kenn