Re: [NETVAERK] Skift fra et 10/100 netkort til et 1000 netkort problem

>Jeg har problem med mit netkort, som er et netkort der et på et abit board, som køer 1 gbit.

 >Før hende have jeg et e100 fra Intel i den sammen maskine, og der er ikke nogen problemer.

Intel pleier å virke.
Se om det ligger noen gamle maskiner omkring med kort.
HP maskiner pleier å ha kort som virker.

Sunsway/ST Lab PCI Fast Ethernet Adapter 10/100 (Realtek chip)
til 75 kroner har alltid virket hittil.
Ikke akkurat noe avansert, men virker. (Just works :-)

>Jeg køer med suse 9,2, med en kerne på V 2,6,8-24
>Vis jeg skal ud og købe et anden kort, hvad skal det så hære for et?

Sjekk gjerne etterpå om det hele virker med en Knoppix.
Det er alltid kjekt å bygge maskiner som virker med Knoppix -
Da kommer du alltid ut på Internett når harddisken dør :-)

>MVH Jan Larsen

Mvh
Jim Oksvold