Skift fra et 10/100 netkort til et 1000 netkort problem

Jeg har problem med mit netkort, som er et netkort der et på et abit board, som køer 1 gbit.

Før hende have jeg et e100 fra Intel i den sammen maskine, og der er ikke nogen problemer.

Jeg køer med suse 9,2, med en kerne på V 2,6,8-24

Jeg kan godt installere/detekter det 1Gbit kort, og jeg kan komme på nette i ca. 20 sek,

så kan jeg ikke, før jeg genstarter netværk servicen, så køer den igen i 20 sek.

I logen kan jeg ikke se om der kommer noget, omkring dette.

Hvad skal jeg måske stille på, og hvordan??

Jeg har nu sat det gammel kort i den igen, og der køer den.

Vis jeg skal ud og købe et anden kort, hvad skal det så hære for et?

MVH Jan Larsen