Re: [NETVAERK] Hvilket WiFi kort

On Mon, 30 May 2005 09:17:27 +0000, Doc Nielsen wrote:

> Jeg ved med sikkerhed at Netgear WG311 (pci kort fra tdc butikken)
> virker med MadWifi driveren fra madwifi.sf.net
>
> held og lykke
>
> -Doc

Min erfaring er at de 802.11g kort der virker bedst er baseret på Atheros
chippen og defor madwifi driveren. Her er en liste over hvilke kort det
drejer sig om:
http://madwifi.sourceforge.net/dokuwiki/doku.php?id=compatibility_list

På Ubuntu virker madwifi driveren bare og det er virkeligt solide kort
med gode "evner".

Billigst og velfungerence er til gengæld kort baseret på RAlink rt2500
chipsettet. Det er ikke de bedste kort i test omkring følsomhed og
sendestyrke, men de er super billige, RAlink laver en GPL driver til
linux, og de er 802.11g.

Her er et eksempel på edb-priser (asus 107g):
http://www.edb-priser.dk/Listprices.asp?ID=117353

Her er listen over Ralink baserede kort: http://ralink.rapla.net/
Og RAlink driveren findes her:
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Main_Page