SV: [NETVAERK] m0n0wall firewall

Hej...

Jeg har selv kørt med den i et par måneder nu, jeg kan kun anbefale den, jeg
bruger en del af dens funktioner.

Firewall, inkl. Portforward.
Ipsec vpn, kører op mod 2 trendnet vpnroutere.
PPTP vpn.
Trafic shaper, dog ikke i øjeblikket.
Snmp.

De virker alle efter hensigten.

Jeg kører det på en gamle PC, en pentium 166Mhz, 64mb ram, og et Compact
flash kort som virker som Harddisk.
Kører igen ganske fortrinligt.

Det er dog en af de få ulemper ved den, den kræver en dedikeret computer
eller tilsvarende for at virke.

>Den ADSL den skal sidde på, er en CC ADSL, er det noget med at
>man skal bruge et ATM modem.

Det skal jeg så ikke gøre mig klog på, men så hvidt jegv ed er CC vist gået
over til at bruge nogenlunde samme løsning som TDC med et skillefilter og så
et adsl modem med ethernet grænseflade.

Men det er der helt sikker andre der kan svare mere korrekt på.

--
Venlig hilsen / Kind Regards
Nicolay Høy