Re: [NETVAERK] Performance af iptables

On Tue, 26 Jul 2005 18:33:56 +0200
Jesper wrote:

> Den kan klare mange. Jeg har sat max til 64k, og det giver ikke
> problemer. Jeg har cirka 220 klient maskiner på.

Mener du "sat max i kerne-config til 64k buffer for data til
connection tracking"?

Det er vist nødvendigt at konfigurere kernen til "store
IP-tabeller" og med optimering for routing, hvis du skal have
voluminøs routing ud af det.

Jeg er også spændt på resultaterne - ville egentlig gerne
opstille et testsystem så man kunne stress-teste. Er der
mulighed for det ved en Linux-Router-event?

Desuden ville jeg gerne afprøve belastning hidrørende fra de
forskellige traffic control algoritmer, som man kan administrere
med tc-kommandoen. Måske er jeg naiv, men jeg tror at en optimalt
konfigureret Linux-box vil kunne konkurrere med en gennemsnits
Cisco router.

Endelig ville det være interessant at se, om Intel kort med
on-board checksumming virkelig kan forøge throughput.